Mærkesag: Samarbejde

At sidde i en kommunalbestyrelse kræver ofte gode samarbejdsevne.  Der har i mange år ikke været et parti, der har haft flertal i Lyngby-Taarbæk kommune.

Der har været skrevet meget om manglende lyst til samarbejde i kommunalbestyrelsen og at tonen har været hård angiveligt på grund af dårlige personrelationer.

Jeg er vant til at samarbejde med mange forskellige mennesker, og har haft stor glæde og gode erfaringer med denne rolle bl.a. fra min tid som formand i en idrætsforening, repræsentant i DBU´s repræsentantskab og som tillidsmand på min arbejdsplads Danica Pension. Jeg finder det helt naturligt og ser frem til at samarbejde med alle, hvor vi kan få konservativ politik igennem, og så er jeg ligeglad med, hvad de hedder og hvilket parti, de kommer fra.

Det vigtigste må være, at vi får gennemført tiltag, som borgerne får gavn af – og de kan være tilfredse med vores indsats for kommunen.

Ligesom i en idrætsforening, så mener jeg også, at man som medlem af en kommunalbestyrelse, skal huske:” Vi er der kun, fordi nogen har valgt os” og det er ikke kommunens penge vi forvalter – der er borgernes penge vi forvalter og administrerer, og det skal ske med påpasselighed..